Povežite se s nama


Autotrolej je u proteklih nekoliko godina poprilično modernizirao svoj vozni park za gradski i međugradski prijevoz, a sve je veći broj i autobusa pogonjenih na plin.

To naravno rezultira i brojnim otpisom starijih autobusa, a iz prometa je nedavno uklonjena i posljednja “stara harmonika”, autobus marke MAN SG220 koji je u Autotroleju interno bio zaveden pod brojem 567.

Portalu Fiuman.hr-u javio se jedan čitatelj koji je pokrenuo zanimljivu inicijativu kako bi se taj autobus očuvao i možda iskoristio u turističke ili neke slične svrhe. Tim povodom pisao je nadležnima u Gradu Rijeci i Primorskoj-goranskoj županiji.

“Većina građana vjerojatno nije ni svjesna kakva neiskorištena vrijednost se nalazi među gomilom ostalih autobusa parkiranih u garaži na Školjiću u sastavu voznog parka Autotroleja, odlučio sam se obratiti svima Vama kao osobama, istancama koje bi to po prirodi posla, toplo se nadam moglo ili barem trebalo zanimati. Dakle radi se o autobusu, inače pred nekoliko mjeseci povučenom iz prometa, garažnog broja 567, marke MAN SG220 koji je ostao jedini takav primjerak popularne “harmonike” koja je prometujući gradskim ulicama u proteklih 30-ak godina svakako postala svojevrsni simbol Grada Rijeke. Promatrano iz aspekta standarda u pružanju usluge javnog gradskog prijevoza, svjestan sam da je ovaj autobus tehnološki zastario te da je kao takav postao neprihvatljiv za svakodnevnu uporabu na opsluživanju gradskih ili županijskih linija , međutim njegova prava vrijednost skriva se u činjenici da se u čitavoj Hrvatskoj, preciznije u Splitu, nalazi samo još jedan takav aktivan model.”

“Uzimajući u obzir da će 2020. godine Rijeka biti europska prijestolnica kulture te da je uspješni moto te kandidature bio “Rijeka se vraća kući”, na pamet mi je pala misao da su se tim autobusom generacije i generacije Riječanki i Riječana vraćale kući s posla u 3. Maju, RIO-u, Torpedu, Harteri, Leru… Pod nekim sličnim motom isti ti ljudi, ali i turisti koji u svakom gradu traže neku zanimljivost i jedinstveni doživljaj, a vožnja u tom starom MAN-u svakako je poseban doživljaj, mogli bi se njime povesti u “povijesni vremeplov” te obići sva mjesta u ovome gradu koja nude uvid u bogatu riječku industrijsku baštinu, što bi moglo obogatiti turističku ponudu u segmentu tehničke kulture, nazovimo to tako. S obzirom da je taj model u prometu od ranih 80’ih godina prošlog stoljeća pa evo sve do 2016. godine, nedvojbeno je zaslužio da mu se posveti adekvatna pažnja i da ga se sačuva od zaborava, odnosno da ga ne dočeka identična sudbina kao i sve takve modele koji su završili u rezalištu.”

“Budući da sam ja prvenstveno zaljubljenik u taj autobus ili autobuse Autotroleja općenito, a ne djelatnik u turizmu ili kulturi, uistinu mi nije toliko bitno na koji način će on biti sačuvan, već je moja namjera prvenstveno skrenuti Vašu pozornost na jedan segment riječke prometne baštine za kojeg bi bila prava šteta da ga se ne sačuva budući da je još uvijek u vrlo dobrom stanju s obzirom na godinu proizvodnje (1990.)”, naveo je Robert Puljić.

Od nekolicine primatelja, dobio je zasad tek odgovor od Valerija Jurešića, pročelnika Upravnog odjela za kulturu, sport i tehničku kulturu u Primorsko-goranskoj županiji, koji se složio da se radi o zanimljivom prijedlogu.

“Uistinu mi se čini zanimljivim i korisnim sačuvati uspomenu na „harmonike“, autobuse koji su obilježili i moju mladost. Mi smo kao odjel spremni ispred Primorsko-goranske županije pomoći kroz rad naših ustanova ili javne potrebe u kulturi ukoliko se neka konkretna inicijativa pokrene. No, mi smo uvijek drugi u lancu. Ovo je prije svega nadležnost grada Rijeke i gradskih ustanova. Mi svoj proračun moramo usmjeriti na cijelu županiju, te su utoliko naša sredstva i drugi resursi raspoloživi na području Rijeke desetak puta manji od gradskih. No, kao što rekoh, ako Grad pokaže interes i inicijativu, spremni smo nekako pomoći. Potrebno je, prije svega, oblikovati ideju i model njezine provedbe, da bi se moglo dalje postupati”, rekao je Jurešić.

Za nadati se je kako će ovu zanimljivu inicijativu prepoznati i Autotrolej te nadlažne gradske službe ili možda neke udruge s područja Rijeke.