Vijesti
“Treba poraditi na disciplini ostavljanja e-romobila, bit će postavljeni na 30-ak lokacija u Rijeci”
Kao što je Fiuman već izvijestio u ponedjeljak, tijekom utorka su na gradonačelnikovom kolegiju objavljeni neki dodatni detalji o dolasku 600 e-romobila na riječke ulice.
Nakon što je protekle godine proveden pilot-projekt uvođenja e-romobila na riječke ulice, pokazalo se opravdano i potrebno nastaviti s takvom vrstom projekta. Uz projekt iznajmljivanja e-bicikala Ricikleta, uvođenje e-romobila predstavlja dio sustava mikromobilnosti, odnosno razvijanje načina prijevoza unutar urbanih sredina koji se ne zasnivaju na korištenju osobnih automobila.
Stoga je raspisan javni poziv za prikupljanje ponuda za uslugu iznajmljivanja e-romobila na području grada Rijeke, na koji se javilo pet tvrtki, a odabrane su tri najpovoljnije.
„Usluga koja je bila u testnom periodu prerasta s 200 na 600 romobila, raspoređenih na 30-ak lokacija po cijelom gradu. One su bile definirane u natječaju i pokrivaju skoro sve naše mjesne odbore. Stava sam da su građani, naročito mlađe životne dobi, prihvatili ovu uslugu, koja je standard u mnogim europskim gradovima. Naravno da treba još malo poraditi na disciplini, naročito kod ostavljanja e-romobila nakon upotrebe na javnim površinama, no to se nadam se će s vremenom biti uređeno i da će ovu uslugu koristiti ne samo Riječanke i Riječani, već i mnogi turisti, a njih je iz dana u dan sve više, praktički u prva tri mjeseca te brojke su značajno bolje nego u prva tri mjeseca rekordne 2019. godine“, kazao je riječki gradonačelnik Marko Filipović, napomenuvši kako slijedi potpisivanje ugovora s izabranim ponuditeljima te skoro omogućavanje usluge e-romobila u Rijeci.
Temeljem bodovanja ponuda prema postavljenim kriterijima tvrtki Bolt Services HR iz Zagreba odobreno je iznajmljivanje 300 e-romobila, tvrtkama Sustav javnih bicikala i Tier Mobility iz Zagreba, koje su dale zajedničku ponudu, iznajmljivanje 200 e-romobila, a tvrtki Zisch iz Biograda na Moru vršenje usluge sa 100 e-romobila.

Osnovna karakteristika sustava je da se implementira tzv. free floating sustav, tj. raspoloživost romobila u cijelom gradu, odnosno e-romobili se ne moraju vraćati na početnu točku vožnje ili lokaciju na kojoj su preuzeti.
„Razlika ovog natječaja u odnosu na natječaje iz nekih drugih europskih gradova je u tome što ovo nije bio natječaj za dodjelu javnih površina za smještaj romobila za najam, već je ovo bio natječaj za pružanje usluge iznajmljivanja e-romobila i u tom smo smislu željeli kompetitivnost natjecatelja. Nije bio cilj da ponude dobiti najveću cijenu po jedinici površine javne površine koju će koristiti, nego najbolje uvjete za krajnje korisnike – građane i posjetitelje našeg grada“, kazao je pročelnik Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem Srđan Škunca.
U tom smislu, natječajem ne samo da su se tražili adekvatni e-romobili, robusniji i prilagođeni frekventnom korištenju te osiguranje korisnika, već i prikladna cijena najma. Tako se cijene najma kreću već od 1 kune.
„Bit će potrebno raditi na edukaciji korisnika e-romobila. Već za vrijeme provođenja pilot projekta bili smo suočeni s određenim prigovorima građana koji su se ticali prvenstveno brzine kretanja romobila kroz pješačke zone i u nekim drugim područjima koje koriste i drugi korisnici u prometu. U tom smislu, ne samo da treba ponuditi edukaciju, već će trebati provoditi i kontrole“, kazao je pročelnik Škunca.
Kako bi se povećala sigurnost svih sudionika u prometu, već su natječajem definirane tzv. geo ograđene zone s unaprijed reguliranom brzinom, odnosno područja u kojima se korisnici e-romobila neće moći kretati brzinom većom od 20 km na sat.
„Ukoliko i to bude prevelika brzina, djelovat ćemo preko pružatelja usluga da se ta brzina smanji“, napomenuo je pročelnik Škunca.











