Povežite se s nama

Do kraja godine bit će postavljeno još dodatnih 20 nadzornih kamera na lokacijama po Rijeci i susjednim gradovima, debeloslojna horizontalna signalizacija, ali i »pametni semafori« koji prepoznaju brzinu kretanja vozača i na određenim mjestima naprosto zatvore promet, ako se vozač kreće neprimjerenom brzinom, najavljeno je na posljednjoj sjednici županijskog Savjeta za sigurnost prometa na cestama, javlja Novi list.

Svojevrsna je to reakcija Savjeta na izvješće o stanju sigurnosti u cestovnom prometu na području županije u proteklih šest mjeseci, koji govore o deset smrtno stradalih osoba i gotovo osam posto više nesreća nego u istom razdoblju lani. Na cestama županije tijekom šest mjeseci 2017. godine zabilježene su 1.392 prometne nesreće, od toga njih 291 s nastradalim osobama.

Županijski savjet pozitivno je ocijenio trend smanjenja broja prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama u odnosu na isto razdoblje u prethodnoj godini, dok ih rast smrtno stradalih osoba, razumljivo, zabrinjava. Iz Savjeta su stoga izdali preporuku Odjelu za sigurnost cestovnog prometa prometne policije primorsko-goranske da na poznatim najincidentnijim cestama ubuduće osigura još učestalije ophodnje i kontrole uvažavanja prometnih propisa svih sudionika u prometu.

Naglasak ove sjednice bio je upravo na unapređenju sigurnosti u prometu primjenom inovativnih tehnoloških rješenja. Podršku savjeta tako su dobili spomenuti semaforplus – pješačko-pozivni semafor integriran s mjeračima brzine koji imaju tekstualnu poruku, promjenjiva prometna signalizacija u LED tehnologiji te LED stup – inovacija u obilježavanju nepreglednih pješačkih prijelaza.

Savjet je razmotrio važnost izrade horizontalne signalizacije debeloslojnim oznakama, zaključivši da upravo ovakva vrsta signalizacije izrađena od trajnog materijala znatno povećava sigurnost prometa zbog neprestane vidljivosti tijekom cijele godine, u kišnim noćnim uvjetima te ostalim uvjetima smanjene vidljivosti. Profilirane debeloslojne oznake omogućuju postavljanje vibro linije, koja stvara zvučni efekt u doticaju s kotačem automobila, što, prezentirano je, smanjuje mogućnost nesreće za 40 posto, o čemu govore i iskustva s Istarskog ipsilona. Debeloslojne oznake ujedno traže zamjenu svake tri godine, za razliku od tankoslojnih koje treba ponovo farbati svakih šest mjeseci, čime se postiže i financijska ušteda, piše Novi list.