Povežite se s nama

Vijesti

Zašto su postavljene ove visoke ograde? Dobili smo detaljan odgovor

Objavljeno

na








Nakon dovršetka opsežnih radova na području Krnjeva, pristupilo se i postavljanju visokih ograda na nogostupe kako bi se spriječilo pješake na kritičnim lokacijama da pretrčavaju cestu izvan pješačkog prijelaza.

Ograde su postavljene u neposrednoj blizini raskrižja na Krnjevu, a u najvećoj duljini postavljena je u Zametskoj ulici, zatim u Liburnijskoj te u Zvonimirovoj ulici.

Kao što je vidljivo iz fotografija, ograda je prilično visoka i gotovo ju je nemoguće bez većeg fizičkog napora preskočiti. Karakteristike ograde izazvale su različite komentare Riječana, pa smo se detaljnije u gradskoj upravi raspitali o njima i zašto su postavljene.

“Prije svega želimo napomenuti da su Hrvatske ceste d.o.o. investitor predmetnog zahvata, odnosno pojačanja stupnja sigurnosti raskrižja DC 8 (Liburnijska ulica) i nerazvrstane ceste – Zametska ulica, te je upravo s njihove strane, sukladno nadležnosti, predmetno raskrižje kategorizirano kao opasno mjesto te je iz tog razloga izrađen prometni elaborat povećanja stupnja sigurnosti predmetnog raskrižja. Također, bitno je napomenuti da je navedeno raskrižje jedno od prometno najopterećenijih u cestovnoj gradskoj mreži grada Rijeke. Isto tako, činjenica je da je na predmetnoj lokaciji detektiran učestali problem koji je pratio upravo prelaženje pješaka na za to nepredviđenom te iznimno opasnom mjestu, iz kojeg razloga je potrebno kanalizirati pješački promet na za to predviđena mjesta prelaska ceste, odnosno obilježene pješačke prijelaze te istovremeno i svakodnevno nepropisno parkiranje vozila na nogostupu na način da je otežano prometovanje pješaka, a posebice osoba sa invaliditetom.

Stoga je, u svrhu provođenja zahvata, izrađena projektna dokumentacija na koju su izdana pozitivna revizorska mišljenja te suglasnost nadležnog Ministarstva i Grada Rijeke, Upravnog odjela za komunalni sustav i promet za postavljanjem nove zaštitne pješačke ograde, budući ista udovoljava standardima prema Pravilniku o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama (Narodne novine broj: 92/19).

Naime, člankom 79. navedenog Pravilnika propisano je kako se zaštitne pješačke ograde koriste za kanaliziranje/vođenje pješaka na području raskrižja, a njihova minimalna visina mora iznositi min. 1,20 m. Pješačka ograda treba biti oblikovana na način da onemogućava provlačenje kroz ogradu te je radi toga na predmetnoj poziciji postavljena njena ispuna tj. raspored šipki na takav način.

Također napominjemo da je, sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, svako zaustavljanje i parkiranje na nogostupu kažnjivo je ukoliko za pješake nije ostavljen minimalni koridor od 1,60 m, a što je na predmetnoj lokaciji nemoguće osigurati. Nepropisnim parkiranjem vozila na nogostupu onemogućen je prolaz pješaka, a posebice osoba sa invaliditetom, roditelja sa dječjim kolicima i sl.  Isto tako opasni manevri uparkiravanja/isparkiravanja vozila unutar samog raskrižja koje je uvelike prometno opterećeno direktno ugrožavaju sve sudionike prometa.

Obzirom na sve prethodno navedeno, kao stručne službe smatramo da se postavom zaštitne ograde poboljšava sigurnost stanara Zvonimirove i Zametske ulice, onemogućava pretrčavanje na opasnoj poziciji i kanaliziraju sve  svi pješaci prema obilježenim pješačkim prijelazima. Isto tako zaštitna ograda svakako može spriječiti iznenadno izlijetanje/proklizavanje vozila direktno na nogostup i ugrozu pješaka te se rješava pitanje nepropisnog parkiranja vozila unutar raskrižja i na pješačkim površinama.

Grad Rijeka, Upravni odjel za komunalni sustav i promet u sklopu svojih zahvata uređenja prometa već je postavljao zaštitne pješačke ograde, a iste će biti i nadalje postavljene na lokacijama gdje stručne službe utvrde da je potrebna dodatna zaštita pješaka, posebice kod školskih ustanova, dječjih vrtića i sl.”, istaknuli su iz Grada Rijeke za Fiuman.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Rijeka Plus obavijesti

09.01.2024.
Obavještavamo javnost o radovima na sanacija nogostupa, rubnjaka i parkirališta u Ulici Miroslava Krleže (od kućnog broja 16 do kućnog broja 20). Početak radova je dana 10. siječnja 2024. g., a planirano trajanje radova je do dana 19. siječnja 2024. g. Ovim putem molimo stanare da vozila ne parkiraju na navedenom dijelu lokacije, a ostale sudionike u prometu na povećan oprez.

Fiuman Plus

Društvene mreže