Povežite se s nama



Tehnologija koja ljudima na mnogim poljima olakšava i pojednostavljuje život posljednjih godina rapidno napreduje, no kad je u pitanju javni prijevoz, naročito u Rijeci, to nažalost ipak nije u potpunosti tako.

Nemali broj Riječana nezadovoljan je još uvijek i Rijeka City Cardom, sustavom s kojim prilično često ima problema, a nije čak ni riješio “kilometarske” gužve na prodajnim mjestima Autotroleja u prvim danima svakog mjeseca kad se uplaćuju mjesečni kuponi. Mala svijetla točka ipak su pojedini Riječani koji su se odlučili sami upustiti u unaprijeđenje sustava, pa je tako solidnu popularnost imala iOS aplikacija “Autotrollej” putem koje se jednostavno na iPhone uređajima mogao pratiti ažurirani vozni red svih autobusnih linija.

No, u Autotroleju očito nisu bili zadovoljni što javne podatke o voznim redovima koristi aplikacija koju oni nisu napravili, pa ju je autor Dino Budimilić odlučio povući. Svoje nezadovoljstvo takvim raspletom situacije nije skrivao.

“Aplikacija Autotrollej se povlači s App Store-a te više neće biti u funkciji. Kontaktirao sam KD Autotrolej i pokušao stvoriti suradnju s njima. Ponuđeno im je potpuno vlasništvo nad aplikacijom pa čak i besplatan razvoj i unaprjeđenje iste. Htio sam da Riječani kroz aplikaciju znaju gdje su autobusi i za koliko minuta bi trebali biti na njihovoj stanici. Premda autobusi imaju ugrađenu GPS tehnologiju već godinama, nisam dobio dopuštenje za korištenje tih podataka. Htio smo da kroz aplikaciju vidite koji je trenutno broj na redomatu te da preuzmete svoj broj direktno s mobitela. Htio sam razviti novu aplikaciju koja bi radila na iPhone i Android uređajima. Htio sam da Google Maps zna kada i kuda vozi koji autobus te da predloži Riječanima i turistima ukrcavanje na isti. Sve to sam ponudio KD Autotrolej besplatno, i svejedno nije prošlo.”

“No, ne mogu u potpunosti kriviti KD Autotrolej. Svi sustavi te firme su razvijeni u suradnji s drugim firmama kroz javne natječaje tako da su mnogi podaci zapravo izvan KD Autotrolej. Ja sam predložio da me uzmu za volontera te da kroz godinu dana razvijemo sve te sustave unutar firme i tako osim smanjivanja troškova firme, korisnici usluga Autotroleja mogu imati neopisivo bolju uslugu te da umjesto plaćanja drugim firmama za razvoj i održavanje sustava zaposle nekoliko studenata koji bi sve to zajedno bez problema mogli održavati.”

“Nakon skoro tri godine pregovaranja s KD Autotrolejom ovog puta stvarno odustajem. Žao mi je svih korisnika aplikacije ali molim vas za razumijevanje. Ovu aplikaciju sam napravio potpuno besplatno te sam ju isto tako održavao. Znam da drugi gradovi imaju bolje aplikacije za javni prijevoz, ali ovo je najbolje što sam ja mogao napraviti bez pomoći grada i KD Autotrolej”, poručio je Budimilić.

Za nadati se je kako će i Rijeka jednog dana dostići standarde koji po pitanju implementacije tehnologije u javni prijevoz i njihovo stavljanje u korist putnika imaju mnogi gradovi u regiji, pa čak i neki u Hrvatskoj. Za nadati se je da će jednog dana i Autotrolej u potpunosti “kročiti” u 21. stoljeće. Tko zna, možda zapravo u tajnosti sami razvijaju aplikaciju koja omogućuje sve ono što je Dino Budimilić htio napraviti bez naknade…