Vijesti
Zračna luka Rijeka “otvorena 24 sata”, ali u praksi – nevidljiva
Zračna luka Rijeka odnedavno je uključena u sustav dežurnih hrvatskih zračnih luka koje bi, prema odluci Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, trebale biti otvorene 24 sata dnevno kako bi mogle preuzimati letove u izvanrednim okolnostima. No, kada je prošlog vikenda došlo do potpunog zatvaranja Zračne luke Zagreb, Rijeka nije primila niti jedan jedini preusmjereni zrakoplov – iako je udaljena svega 150 kilometara od hrvatske metropole.
Podsjetimo, u nedjelju 8. lipnja zrakoplov Cessna CitationJet C525 ostao je blokiran na pisti Zračne luke Zagreb, što je rezultiralo zatvaranjem piste na više od deset sati. U tom razdoblju otkazano je čak 61 let, dok su preostali kasnili satima. Putnici su doživjeli neugodnosti, aviokompanije operativne probleme, a cijeli sustav pokazao je ozbiljne slabosti u kriznom upravljanju.
Unatoč formalnoj dežurnosti, Zračna luka Rijeka nije preuzela nijedan od tih letova. Zrakoplovi su umjesto toga preusmjereni na Zadar, Pulu, Ljubljanu, Beč, Split i Dubrovnik. Čak je i Pula, koja nema produženo radno vrijeme, primila nekoliko letova prije nego što je zatvorena u 23 sata. Rijeka, premda „otvorena 24 sata“, ostala je – prazna.
Kako navodi stručni portal Zamaaero, pravi razlog za to vjerojatno leži u nedostatku operativne spremnosti. Rijeka, tvrde upućeni, nema dovoljan broj zaposlenika za rad u tri smjene, niti ima svu potrebnu opremu, poput protupožarne službe kategorije 9, što je uvjet za prihvat većih zrakoplova. Time se otvara pitanje: čemu 24-satno radno vrijeme ako u praksi ne postoji mogućnost prihvata letova u kriznim situacijama?
Ovaj propust ne baca sumnju samo na operativnu sposobnost riječke zračne luke, već i na cijeli sustav kriznog upravljanja u hrvatskom zračnom prometu. Ako Rijeka postoji na popisu dežurnih luka, zašto se na nju ne računa kad je to najpotrebnije? Ako pak nije sposobna prihvatiti preusmjerene letove, zašto se troši novac poreznih obveznika na održavanje 24-satne pripravnosti?
O svemu se oglasio i portal Zamaaero, koji otvoreno kritizira ovakvu praksu: „Zračna luka Rijeka je službeno bila dežurna i otvorena 24 sata, no tijekom cijelog dana nije primila nijedan zrakoplov. Zašto? Jer očito nije bila sposobna za to. S druge strane, preusmjereni su letovi na aerodrome koji su i fizički udaljeniji i manje logični izbor.“
Ova situacija jasno pokazuje da je formalna dostupnost jedno, a stvarna operativnost drugo. Zračna luka Rijeka tako ostaje simbol propuštene prilike i pitanje za sve nadležne: kada će sustav postati funkcionalan, a ne samo deklarativan?
U trenutku kada se putnicima otkazuju letovi, a hrvatski zračni promet bori s krizama, sustavi bi trebali funkcionirati – a ne padati na testovima kada je to najvažnije.













