Povežite se s nama

Vijesti

Pokušaj online prijevare: Autotrolej ne rasprodaje polugodišnje karte za 2 eura

Objavljeno

na



Prevaranti na društvenim mrežama gotovo svakodnevno na različite načine pokušavaju doći do osobnih podataka i novčanih sredstava građana. Iako su prevaranti u svojim pokušajima sve kreativniji, s obzirom na to da hrvatski jezik nije toliko rasprostranjen jedna od najlakših metoda detekcije jest upravo jezična. Točnije, objave često ne budu napisane u duhu hrvatskog jezika i obiluju gramatičkim i pravopisnim pogreškama. Jedna od učestalijih prevara koje posljednjih najmanje godinu dana kruže društvenim mrežama jesu i one o navodnim rasprodajama godišnjih karata javnih gradskih prijevoznika u brojnim gradovima, javlja Faktograf.

Tako se na Facebook stranici “Putujmo Rijekom” koja nije službena Facebook stranica Autotroleja pojavila objava u kojoj se navodi da Autotrolej povodom 25. godišnjice građanima nudi polugodišnje karte po svega 2 eura:

“Besplatan prijevoz za stanovnike Rijeke i okolnih područja!
Autotrolej slavi svoju 25. obljetnicu posebnom Rijeka CityCard karticom – 6 mjeseci neograničenih vožnji za samo 2 €!
Nabavi svoju novu karticu sada i uživaj u neograničenim putovanjima 6 mjeseci za samo 2 €!
Požuri – dostupno je samo 500 kartica po ovoj posebnoj cijeni!
Klikni na poveznicu za više informacija”

Nije ovo prvi put da se građane pokušava prevariti kako bi prikupili njihove osobne podatke i podatke o kreditnim karticama, a sve pod krinkom vrlo povoljne karte za javni prijevoz.

Više je stvari koji upućuju na to da se radi o klasičnoj prevari kakve se mogu gotovo svakodnevno pronaći na društvenim mrežama. Facebook stranica je kreirana samo za potrebe navodne rasprodaje jer ne postoji niti jedna druga objava, a Facebook stranica ima svega osam pratitelja, za razliku od službene Facebook stranice KD Autotrolej koja ima više od 7,5 tisuća pratitelja. Također, stranica nema ispunjene gotovo nikakve informacije koje bi upućivale na to da se radi o službenoj stranici neke tvrtke. Link na koji korisnici trebaju kliknuti kako bi ostavili svoje podatke je na sumnjivoj domeni topospatial.com, a ne na domeni javnog prijevoznika www.autotrolej.hr.

Klik na poveznicu vodi na stranicu koja ima logo Autotroleja i na kojoj piše sljedeće: “Čestitamo! Imate jedinstvenu priliku osvojiti obljetničku Rijeka CityCard karticu od vodeće prijevozničke tvrtke Autotrolej. Uz podršku gradonačelnika, Autotrolej organizira novo darivanje povodom svoje 6. godišnjice. Možete osvojiti jednu od 500 kartica s ograničenim izdanjem koje vam omogućuju pristup svim uslugama javnog prijevoza u Rijeci na 6 mjeseci. Kako bismo unaprijedili naše usluge, pozivamo vas da ispunite kratku anketu i odgovorite na tri pitanja.”

U nastavku se korisnike moli da popune kratku anketu koja se sastoji od tri pitanja, a nakon popunjavanja ankete otvara se prozor s “kutijama” u sklopu kojih treba pronaći onu u kojoj se nalazi kartica koja navodno vrijedi kao polugodišnja karta.

Nakon što “pronađete” karticu, od vas se traži da ispunite obrazac s osobnim podacima. Osim osobnih podataka, traže se i podaci o kreditnoj kartici.

Ono što također dovodi u sumnju vjerodostojnost ove stranice jest i činjenica da se dio sadržaja pojavljuje kombinirano na slovenskom i hrvatskom jeziku.

Zaključno, riječki javni gradski prijevoznik ne rasprodaje polugodišnje karte za neograničeno korištenje javnog prijevoza za svega 2 eura. Radi se o klasičnoj prevari s ciljem prikupljanja osobnih podataka i podataka o kreditnim karticama građana. Slične prevare se već godinu dana šire društvenim mrežama usprkos brojnim upozorenjima javnih gradskih prijevoznika i brojnih fact-checking stranica u regiji i Europi, piše Faktograf.

Marketing
Marketing
Marketing tower-centar
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Fiuman Plus

Društvene mreže