Povežite se s nama

Biznis

Surf’n’Fries osvaja svijet, a evo zašto je u Rijeci propao

Objavljeno

na

Denis Polić i Andrija Čolak (Photo: Goran Kovacic/PIXSELL)

Riječani Denis Polić i Andrija Čolak prije desetak godina u centru Rijeke otvorili su mali fast food u kojem su bili fokusirani prvenstveno na prodaju prženih, odnosno pečenih krumpirića, a danas Surf’n’Fries postoji u dvadesetak država diljem svijeta.

Imaju 70-ak franšizera na svim stranama svijeta. Osim u Hrvatskoj, Surf’n’Fries danas radi u Austriji, Njemačkoj, Norveškoj, Irskoj, Rumunjskoj, Švedskoj, Iranu, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Vijetnamu, Južnoafričkoj Republici, ali i susjednim zemljama – Sloveniji, Mađarskoj, Bosni i Hercegovini te Crnoj Gori.

Uskoro bi na red trebalo doći otvaranje lokala u Kuvajtu, a na vidiku je i ulazak na daleko australsko tržište.

Njihova uspješna priča već je skoro svima poznata, no mnoge zanima odgovor na pitanje zbog čega posluju na raznim stranama svijeta, čak i u Hrvatskoj ih ima na mnogim lokacijama, ali u svom gradu ipak su morali zatvoriti Surf’n’Fries još prije nešto više od dvije godine.

Zbog čega je došlo do zatvaranja Surf’n’Friesa na Korzu otkrio je Andrija Čolak tijekom trajanja “Opatijskih ćakula” u Centru Gervais ovog vikenda gdje se otvoreno razgovaralo o brojnim poduzetničkim temama.

“U Rijeci jednostavno nismo imali matematičku računicu. Mi smo ušli u taj posao potpuno neiskusni. Trebalo nam je više godina da shvatimo kako stvari funkcioniraju. Bit ću konkretan i otvoren. Nas jedna velika porcija pomfrita s dva umaka u nabavi košta šest kuna. Nekakva zakonitost te naše industrije je da taj direktan trošak ne smije prelaziti 35 posto prodajne cijene. To bi značilo da bi prodajna cijena u Rijeci trebala biti 18 kuna. Mi nemamo kupovnu moć ovdje za takvo nešto. Mogu to usporediti s Njemačkom. Tamo imamo manju nabavnu cijenu, a prodaje se za tri i pol eura, a na eventima za pet i pol eura”, rekao je Čolak te nastavio:

“Ni najam ne bi smio prelaziti osam posto od prihoda. To nema šanse. Ljudi licitiraju prostore do tih mjera da to nema nikakvog smisla. Mi smo radili s nulom, minusom i s malenim plusom. U jednom trenutku sam rekao da ćemo se ili baviti franšiziranjem ili ćemo grcati u tim nekakvim problemima. Odlučili smo zatvoriti za Svi svete, bilo nam je užasno teško. I dan-danas je čudna ta situacija. U cijeloj Hrvatskoj mi imamo 20-ak lokala i svi su na obali u turističkim središtima gdje se može postići cijena od 20-25 kuna”, istaknuo je mladi riječki poduzetnik.

Osim toga, na “Opatijskim ćakulama” se razgovaralo o brojnim problemima s kojima se poduzetnici, naročito početnici, susreću. Čolak je tako naveo primjer da su prilikom otvaranja svog drugog lokala tražili u banci kredit od 100.000 kuna za kupnju opreme. Banka im je odgovorila kako im kredit mogu odobriti, ali pod uvjetom da donesu garanciju na taj isti iznos od 100.000 kuna.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Fiuman Plus

Facebook

Instagram