Povežite se s nama





Rijetki su gradovi u kojima su stanovnici apsolutno zadovoljni uslugama svojih komunalnih društava, a naročito kad se radi o gradskom prijevozniku, pa tako postoje i mnoge primjedbe na rad Autotroleja u Rijeci i susjednim sredinama.

Portalu Fiuman.hr obratio se jedan njihov korisnik koji je iznimno nezadovoljan načinom na koji se Autotrolej drži svog voznog reda na određenim linijama te kako pojedini vozači tretiraju putnike. Njegovo podulje otvoreno pismo, koje je uputio također Autotroleju, prenosimo u cijelosti.

“Potaknut prilično lošom, povremeno i kaotičnom situacijom koja vlada u segmentu pružanja usluge javnog gradskog prijevoza od strane Autotroleja na linijama opatijskog podsustava koji između ostalog pokriva i područje Grada Opatije te Općine Matulji, primoran sam upoznati nadležne u K.D. Autotrolej d.o.o., Općini Matulji, Gradu Opatiji, a putem medija i širu javnost s navedenom problematikom.

Kako bih opisao o čemu se točno radi navesti ću situaciju koja mi se dogodila jučer, 12. prosinca, oko 16 sati, koja nažalost nije izolirani slučaj, već u zadnje vrijeme učestala pojava. Naime, autobus linije 23 (u važećem voznom redu zaveden kao polazak br. 58) koji bi u Matuljima trebao u 16:10 sati pričekati autobus linije 34 iz Veprinca (također polazak br. 58) na taj način tvoreći “vezu” za Rijeku, otišao je prije no što je autobus iz Veprinca stigao u Matulje. Kada točno ne znam, budući da sam se u Mihotićima u 16:16 ukrcao u autobus (garažni broj 678) linije 34A koja prometuje iz Bregi preko Frančića do Matulja (polazak br. 59). U 16:19 stižem u Matulje te budući da je to službeno zadnja stanica, izlazim iz vozila. U 16:20 sati, sa 10 minuta zakašnjenja u Matulje dolazi i već spomenuti bus iz Veprinca (garažni broj 816) te staje na stanicu. Ulazim u autobus i govorim vozaču kako je autobus za Rijeku već otišao, što se jasno vidi budući da nema drugih putnika na stanici. Istovremeno putnica iz Veprinca koja je već bila unutra traži objašnjenje od vozača zašto nema “veze za Rijeku” te na koji način da sada ona stigne do Rijeke prije 17 sati kada joj počinje radno vrijeme.

Relativno ljubazan vozač joj je odgovorio kako pokušava stupiti u kontakt sa prometnikom što na koncu i uspijeva, te je nakon otprilike 5 minuta telefonskog razgovora i stajanja na stanici, u 16:25 sati autobus konačno krenuo prema Opatiji. Kako linija 32 po redu vožnje na Voloskom (polazak br. 59) treba biti u 16:25 sati, bilo mi je jasno da ćemo teško uhvatiti taj bus za Rijeku, što se na kraju pokazalo točnim budući da nam je prošao “točno ispred nosa” 50-ak metara nakon stanice, samo blicajući svjetlima na naše mahanje i molbu da stane. Idući bus (garažni broj 818) linije 32 došao je oko 17:05 na Volosko te sam naposljetku u 17:12 sati stigao na svoje odredište na Kantridi. Kada je spomenuta gospođa došla na svoje radno mjesto ne znam, no u razgovoru mi je spomenula kako se slična stvar dogodila i prošli tjedan, no tada je autobus linije 23 na Panorami ipak pričekao bus iz Veprinca.

Da današnjim neugodnostima tu ne bude kraj, pobrinuo se vozač linije 23 koja u 20:30 polazi iz Rijeke za Permane (polazak broj 31) koji na zglobnom autobusu (garažni broj 672 ako se ne varam) više od 30 sekundi nakon zaustavljanja nije otvorio druga, treća i četvrta vrata zbog nekolicine putnika koji su htjeli ući na njih, dakle mimo validatora kod prvih ulaznih vratiju. Posljedično je vozač linije 34A u minibusu (109 ili 112 nisam stigao ni vidjeti) otišao sa stanice, prije nego je itko uopće iz autobusa linije 23 izašao. Kako je bus linije 34 Opatija-Rukavac (opet 816) ipak pričekao sve putnike, ukrcao sam se u njega i zamolio vozača da nazove kolegu iz minibusa kako bi mene i još jednu putnicu za Bregi pričekao u Mihotićima, na što mi je odgovorio da ne zna tko vozi. Tako je ta putnica izašla u Mihotićima i zvala nekoga da dođe po nju, dok sam ja produžio u Rukavac odakle sam pješke nastavio do svoje kuće u Bregima.

S obzirom da sam u ovom dijelu bio možda i pretjerano detaljan kako bih zorno dočarao što se događa u svakodnevnoj praksi, sada ću sažeti sve nedaće s kojima se putnici sa ovog područja gotovo svakodnevno susreću u nekoliko rečenica. Dakle, ionako malobrojni polasci iz Veprinca, Bregi i Rukavca prema Rijeci ili Opatiji barem jednom tjedno ne budu realizirani u skladu sa voznim redom, odnosno ne održi se već spomenuta i ranije opisana “veza”. Posljednjih nekoliko mjeseci vozači na liniji 34A koja se u pravilu održava minibusom mijenjaju se tolikom brzinom da se svakih par dana neki drugi vozač nađe na toj liniji, pa je česta scena u kojoj putnici objašnjavaju vozaču koga mora pričekati, kuda i kad treba krenuti, što je posebno problematično u već spomenutoj situaciji koja se događa u 20:55 sati radnim danom. Tada se zna dogoditi da vozač pričeka bus iz Rijeke, ali ne i onaj iz Opatije, što za posljedicu ima da putnici iz Opatije koji žele ići u Bregi ostanu na cesti. Takvih putnika nema puno, no to ne znači da ih se treba tako tretirati. Sredinom rujna i početkom listopada u nekoliko navrata se događalo i da bus linije 23 iz Rijeke ne čeka bus linije 34 iz Opatije, pa su putnici iz Opatije koji žive u Jušićima ili Permanima ostajali u Matuljima čekajući idući bus koji ide za sat vremena ili pronalazeći neka druga alternativna rješenja.

Nadalje, činjenica da postoje čak 3 linije (34, 34A i 35A) umjesto prijašnje jedne (34) uvela je popriličnu zbrku među putnike, naročito one starije životne dobi. Njima je teško pohvatati koji bus kuda prometuje, koji staje na kojim stanicama, kada ima vezu, a kada ne i tome slično. Činjenica da 35A koji iz Opatije preko Pobri ide za Veprinac, ovisno o vozaču staje ili ne staje na stanicama u Mihotićima, Frančićima i Bregima dodatno pogoršava situaciju. Iako je ovakvo stanje na snazi već godinu i pol, sa svakim novim vozačem koji se nađe za volanom ovih linija uvijek iznova pojavljuju se slični problemi, a kao što sam već rekao promjene vozača su vrlo česte. Istovremeno se iskusni lokalni šoferi koji dobro poznaju ovo područje po kazni miču sa tih linija te im se smanjuje plaća, samo zato jer su djeci i umirovljenicima stajali na mjestima gdje nema označene stanice ili su ih odvezli stanicu dalje no što službeno voze kako ne bi morali pješke ići od Anđela (Bregi) do Zatke (Veprinac).

Budući da sam student 2. godine diplomskog studija Tehnologije i organizacije prometa na Pomorskom fakultetu u Rijeci te da smo u sklopu nekoliko kolegija u više navrata posjećivali Autotrolej, upoznat sam sa postojećim tehničkim rješenjima koja se koriste u organizaciji i nadziranju cjelokupne mreže gradskih i prigradskih linija. Za svaki se autobus u prometnom centru na Fiumari u svakom trenutku može vidjeti gdje se nalazi te tko ga vozi, pa mi je uistinu nejasno kako je moguće da se učestalo događaju navedeni propusti koji produžuju vrijeme putovanja i trajno narušavaju povjerenje korisnika. Pod hitno treba poboljšati komunikaciju između dežurnih prometnika i vozača, te uz jasnije upute samim vozačima svima olakšati svakodnevan posao i izbjeći situacije u kojima nezadovoljni putnici na vozačima verbalno istresaju svoj bijes i nezadovoljstvo.

Prijašnje iskustvo me uči da ukoliko se sa ovakvim primjedbama obratim isključivo Autotroleju sigurno se neće dogoditi ništa, a ako u priču uključim i lokalnu zajednicu te medije možda se nešto i poduzme”, poručuje Robert Puljić u svojem poduljem pismu.