Vijesti
Avionom brže i povoljnije od auta možete iz Rijeke u Osijek i Dubrovnik

Republika Hrvatska provodi višegodišnji program PSO-a (Public Service Obligation) u kojem se obvezuje na povezivanje udaljenih regija unutar Republike Hrvatske zračnim putem.
Najjednostavnije rečeno, ovim programom državama unutar EU omogućeno je sufinanciranje aviokompanija što gotovo sve zemlje članice i čine, uz napomenu da većinu PSO natječaja u državama dobivaju njihovi nacionalni avioprijevoznici.
Očuvanje prometne povezanosti u domaćem linijskom zračnom prometu od velike je važnosti za gospodarski i društveni razvoj Republike Hrvatske jer donosi niz izravnih, neizravnih, induciranih i katalitičkih koristi našem društvu. Obveza obavljanja domaćeg zračnog prometa nameće se samo do minimalno potrebnih mjera koje zadovoljavaju kriterije povezanosti, regularnosti, kapaciteta i cjenovne dostupnosti, a bez koje zračni prijevoznici ne bi imali komercijalni interes.
Dakle, PSO natječaj služi kako bi se redovni zračni promet obavljao na linijama unutar RH na kojima aviokompanije inače ne bi prometovale s obzirom na to da ne bi imale komercijalni interes.
Dakle, PSO natječaj služi kako bi se redovni zračni promet obavljao na linijama unutar RH na kojima aviokompanije inače ne bi prometovale s obzirom na to da ne bi imale komercijalni interes, piše Croatian Aviation.
Croatia Airlines u sklopu PSO natječaja obavlja sljedeće linije:
-
Zagreb – Split – Zagreb,
-
Zagreb – Dubrovnik – Zagreb,
-
Zagreb – Zadar – Pula – Zadar – Zagreb,
-
Zadar – Brač – Zagreb,
-
Osijek – Split – Osijek,
-
Osijek – Dubrovnik – Osijek.
Privatna hrvatska aviokompanija, Trade Air, u sklopu PSO programa prometuje na sljedećim linijama:
-
Osijek – Zagreb – Osijek,
-
Osijek – Pula – Osijek,
-
Osijek – Rijeka – Osijek,
-
Pula – Split – Pula,
-
Rijeka – Split – Dubrovnik – Split – Rijeka.
Navedene linije prometuju do kraja listopada 2020. godine kada će krenuti novo četverogodišnje razdoblje u kojem će biti ukinuta linija Osijek – Rijeka – Osijek, no zato će biti uvedene linije iz Osijeka prema Zadru te iz Rijeke prema Zadru.
Ono što jest zanimljivo, na linijama koje obavlja Trade Air prometuje zrakoplov vrlo malog kapaciteta, svega 19 putnika. Karte za linije Trade Aira moguće je kupiti na njihovoj web stranici, kao i na raznim pretraživačima te kod Croatia Airlinesa.
Iz svih navedenih linija može se zaključiti kako iste imaju zajedničku svrhu, međusobno povezati najudaljenije dijelove Hrvatske, ili pak s druge strane, omogućiti direktni let prema Zagrebu gdje putnici mogu nastaviti putovanje prema odredištima u Europi i svijetu.
Primjer linije Osijek – Rijeka – Osijek
Ukoliko ovog utorka, 30. lipnja, morate putovati iz Rijeke u Osijek, putovanje autobusom trajati će gotovo 7 sati i za jednosmjernu kartu morati ćete izdvojiti minimalno 280 kuna.
Ako se odlučite na putovanje željeznicom, iz Rijeke do Osijeka putovati ćete preko 9 sati za otprilike 230 kuna.
Putovanje iz Rijeke u Osijek automobilom trajalo bi gotovo 4 sata, uz trošak od minimalno 200 kuna za gorivo i 188 kuna cestarina samo u jednom smjeru.
No, postoji opcija i zrakoplovom. Putovanje će trajati svega 40 minuta, a za jednosmjernu kartu potrebno je izdvojiti otprilike 355 kuna.
Zrakoplovom iz Rijeke u Dubrovnik
Putovanje autobusom iz Rijeke do Dubrovnika traje preko 12 sati, a jednosmjerna karta iznosi minimalno 280 kuna. Vlak u ovom slučaju nije opcija.
Putovanje automobilom iz Rijeke do Dubrovnika trajalo bi preko 6 sati, uz trošak od barem 260 kuna za gorivo te 170 kuna za cestarinu.
Zračna veza između Rijeke i Dubrovnika ima kratko zaustavljanje u Splitu, no u manje od 2 sata biti ćete u Zračnoj luci Dubrovnik. Jednosmjerna karta kreće se od 357 kuna, zrakoplovom kapaciteta 19 sjedala, kompanije Trade Air.
S obzirom na to da su ove domaće linije poprilično nepoznate široj javnosti, ovim putem vam želimo skrenuti pažnju na iste, možda vam u budućnosti bude praktičnije, brže i jeftinije putovati između hrvatskih gradova zračnim putem.
