Povežite se s nama

Izbori

Burić: O svim važnim projektima u Rijeci odluke trebaju donositi građani na referendumima

Objavljeno

na




Spomenička renta trn je u oku mnogih naših sugrađana, upozoravaju u stranci Bura.  Prema zakonu, spomenička renta je oblik prihoda od izravnog ili neizravnog gospodarskog iskorištavanja graditeljske baštine koji se prikuplja sa svrhom investiranja u obnovu kulturne baštine radi trajnog očuvanja i zaštite njezinih spomeničkih obilježja, objasnila je Frančeska Sobol – Mišćević, kandidatkinja Bure za zamjenicu gradonačelnika Rijeke.

Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti:

„Ako radite svoj posao u nekoj zgradi koja ima povijesnu važnost plaćate od jedne do četiri kune po četvornom metru. U našem gradu je to je ili tri ili četiri kune, ovisno u kojoj zoni se nalazi povijesni objekt. Četiri kune plaćaju oni koji rade u užem centru grada i najatraktivnijem dijelu Trsata, a kunu manje oni koji su u drugim dijelovima grada ili oni koji se u centru bave tradicionalnim djelatnostima. To ne bi bio preveliki trošak da se od njega plaćaju projekti obnove i očuvanja tih građevina, pa da tako sve zgrade dođu na red jednom u dvadesetak godina“, upozorava Frančeska Sobol – Miščević. 

Naš je problem da se 60 posto tako prikupljenog novca koji se troši u Rijeci, dok se ostatak daje državi za neke veće i važnije projekte, troši po, blago rečeno čudnim kriterijima, dodao je kandidat Bure za gradonačelnika Hrvoje Burić. 

„Gradsko vijeće je donijelo odluku o raspodjeli sredstava spomeničke rente u 2021. godini, i to na temelju očekivanih prihoda od 7,8 milijuna kuna. Kandidati za gradonačelnika i aktualni zamjenici odlučili su trošiti novac naših građana na neke nebulozne projekte. Istovremeno žitelji povijesno značajnih zgrada u Ciottinoj ulici 20B i Krešimirovoj ulici broj 13, kojima fasade padaju na ulicu, moraju dizati dugoročne kredite“, naglasio je Burić i upozorio kako bi se takav način raspolaganja novcem vjerojatno nastaviti.  

„Oni će nastaviti sa takvim politikom i ubuduće jer drugačije ni ne znaju. Na obnovu Galeba i Palaču Šećerane uzet će tako nam gotovo 4 milijuna kuna, još 122 tisuće kuna će potrošiti na troškove veza Galeba, uz nedavno odobrenih još 16 milijuna, a milijun iz spomeničke rente će potrošiti na uređenju palače Lučke uprave Rijeka na Rivi 1“, smatra Burić. 

I dok je dio tog novca planiran da se utroši u projekte kojima se doista spašavaju vrijedna kulturna dobra, očito je da neki projekti u kojima netko ima interes dolaze prioritetno na red, smatraju u toj stranci. 

„Nama u Buri su Riječani na prvom mjestu! Takve odluke i trošenje našeg novca mora biti jasno i transparentno. Dok nam se cijeli dijelovi grada urušavaju, na pojedine projekte troši se već godinama bez vidljivih rezultata. Baš zbog prethodnih loših iskustava sadašnje vlasti  ono što želim i što vam jamčim je to da ćemo za sve bitne odluke provoditi referendum. Riječani sami moraju odlučili što će financirati, a što ne. Ako se to može raditi u Švicarskoj u kojoj se građane pita izravno za njihovo mišljenje možemo to činiti i u našem gradu, jednom ili dva puta godišnje. Riječani moraju sami odlučivati o svom novcu!“, ističe Burić.

Kanidat stranke za dogradonačelnika Rijeke Ljubomir Drušković se osvrnuo i na programe drugih stranaka na izborima u Rijeci. „Drago mi je da se služe s našim idejama, prepisuju naše projekte na kojima godinama radimo i kopiraju ili variraju naše slogane. To je dokaz da dobro radimo, i da boljih ideja od naših nemaju“, ističe Drušković.  

Dodao je kako mu je lijepo čuti da kandidat HDZ-a ističe kako će se boriti da Rijeka bude prijestolnica sretnog života. 

„Drago mi je da mu se sviđa naš slogan i drago mi je da razmišlja o istim programima koje smo za zlatne godine naših umirovljenika predložili u izbornoj kampanji. Vjerujem da će svojim rukama u zraku kao i druge stranke podržati ostvarenje programa Bure, kada budemo kretali u njihovo ostvarenje. Programske ideje su nam očito slične, no žao mi je što ih se prije nisu sami sjetili predstaviti svima nama“, zaključio je Drušković. 

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Facebook video

Medvjedići u Rijeci

Fiuman Plus

Facebook

Instagram