Fiuman Plus
Concordia I već više od 30 godina drži rekord kao najdulji brod koji je ikad bio u riječkoj luci
Prilično veliku pažnju Riječana je ovog tjedna privukla vijest da je na kontejnerski terminal Jadranska vrata pristao do sad kapacitetom najveći brod. U pitanju je bio CMA CGM ADONIS. Prvi dolazak ovog broda kapaciteta 15 536 TEU na AGCT bio je 5. srpnja 2025.
Iako je kapacitetom definitivno najveći brod koji je stigao na naše područje, ako gledamo isključivo duljinu ipak nije zauzeo prvo mjesto, a svega jedan metar mu je nedostajao za drugo mjesto.
Velid Đekić kao autor knjige Morski travaj jednu od čak stotinjak priča u toj knjizi na preko 400 stranica posvetio je upravo najvećem brodu koji je ikad stigao u riječku luku. Pritom treba napomenuti kako riječka luka zapravo obuhvaća područje od Zagrebačkog pristaništa i Delte na istoku, preko Putničke obale, Rive i kontejnerskog terminala na Brajdici, pa sve do terminala u Bakru i Urinju te rafinerijskog pristaništa u Omišlju na otoku Krku, ali čak i Bršica kod Raše.
Duljina broda CMA CGM ADONIS iznosi 366 metara, a sa svojih 367 metara tek malo dulji bio je brod Gerda Maersk koji je u Rijeku stigao 2015. godine. Zasad apsolutni rekorder po duljini u riječkoj luci je i dalje brod Concordia I sa svojih 370 metara koji je na našem području prvi put bio sad već prilično daleke 1994. godine.
“Bio je hladan dan, 25. siječnja 1994. godine, kada su zaposlenici pogona na urinjskoj obali u čudu obuhvaćali pogledom brod koji se upravo privezivao na njihovu tankerskom vezu, unatoč tomu što im dugogodišnjih iskustava s tankerima mamutskih proporcija nije manjkalo. Pred njihovim očima šepurio se najveći brod koji je ikad dopremio naftu do Rijeke, štoviše koji je ikad doplovio do bilo kojeg dijela akvatorija koji se na ovaj ili onaj način vodio kao sastavnica riječke luke. Na njegovu pramcu pisalo je ime Concordia I. Tanker je bio dug 370, širok 56 i visok 28 metara, imao je nosivost od 337.735 tona, a toga je dana za potrebe urinjskog pogona dopremio 256 tisuća tona nafte. Teret se s broda iskrcavao, bolje rečeno pretakao u obalne spremnike, tri dana”, piše Velid Đekić u knjizi Morski tramvaj te ističe kako je brod još nekoliko puta dolazi na riječko područje nakon toga. Primjerice, 19. travnja 1995. godine doplovio je s čak 330.222 tone nafte.











