Vijesti
Premia – Premija za iznajmljivače nekretnina
Prema riječima njene vlasnice, magistrice ekonomije Mije Borši, PREMIA ili Premium Real Estate Marketing Agency je prva agencija u Hrvatskoj koja kombinira digitalni marketing i upravljanje nekretninama s ciljem poboljšanja vidljivosti vlasnika nekretnine i jačanja konkurentnosti na tržištu kratkoročnog najma nekretnina. Unutar agencije nude se tri razine usluga: Gold, Platinum i Diamond, a svaka je maksimalno prilagođena individualnim potrebama vlasnika nekretnine. Gold paket usluga idealan je za vlasnike nekretnina koji žele maksimalno iskoristiti svoju nekretninu za kratkoročni najam. Agencija preuzima brigu o svemu, od komunikacije s gostima, preko optimizacije cijena i oglašavanja na online platformama za rezervaciju smještaja, do popunjavanja smještajne jedinice i marketinških aktivnosti. U Platinum paketu, osim svih usluga iz Gold paketa, uključene su i profesionalne usluge čišćenja nakon svakog gosta, dok je Diamond najluksuzniji paket usluga koji, uz pogodnosti Golda i Platinuma, omogućuje personalizirani pristup nekretnini na društvenim mrežama, odnosno vlastitog managera društvenih mreža. Usluga uključuje kombinaciju digitalnog marketinga i upravljanja nekretninom, čime se pojačava njena konkurentnost, a upravo to čini agenciju PREMIA jedinstvenom na tržištu.
Kako ste došli na ideju pokretanja specijalizirane agencije?
Sve se dogodilo jako brzo. Tijekom mog studiranja moja mama se odlučila na kompletnu renovaciju i adaptaciju stana u našoj privatnoj kući te prenamjenu u turistički apartman. Samostalno. S obzirom da sam po struci magistar ekonomije i marketinga, preuzela sam posao fotografiranja i oglašavanja apartmana na booking kanalima. Prilikom oglašavanja na poznatim kanalima prodaje, primijetila sam jedan zajednički problem – postoji vrlo slaba konkurentnost između našeg i drugih apartmana. Naš apartman, osim same turističke funkcije, ima sentimentalnu priču voljene nam pranone Fa po kojoj je apartman i dobio ime. Htjele smo se istaknuti, ali ne na štetu cijene noćenja. Jednostavno smo htjele više. Tražile smo alternative na našem području koje bi nam mogle ponuditi ono što tražimo, međutim svakoj agenciji je nešto nedostajalo. Tijekom mog vremena utrošenog na razne razgovore i agencije, konačno mi je sve sjelo na mjesto – postoji rupa na tržištu. Odlučila sam kombinirati svoje znanje iz digitalnog marketinga i iskustvo u upravljanju nekretninama te ponuditi tržištu potpuno inovativnu i personaliziranu uslugu. Uslugu pomoću koje se može stvarno istaknuti iz mase. I tako se rodila moja PREMIA.
Jeste li imali ikakvog prethodnog poduzetničkog iskustva prije prijave u Startup inkubator?
Po prirodi sam jako poduzetna, međutim, to se moglo odraziti samo na mom privatnom životu zbog stjecanja titule magistra ekonomije. Tijekom studiranja nije postojala prilika koje se nisam uhvatila te sam veliki dio studentskih dana provela kao stranac u tuđoj državi, stječući neprocjenjiva iskustva. Diplomirala sam krajem devetog mjeseca 2022., a svega mjesec dana nakon toga već sam bila na predstavljanju timova 14. generacije Startup inkubatora. Nakon što sam ispunila svoje studentske obaveze, pružila mi se prilika da svoj poduzetnički karakter primijenim i u poslovnog svijetu, što sam naravno – i prihvatila.
Kako se razvijala PREMIA? Je li ta ideja bila ista kad ste ušli u program inkubacije, ili je došlo do značajnih promjena?
PREMIA kao ideja iskristalizirala se u inkubatoru. Nakon slušanja predavanja stručnjaka, dobila sam uvid u sve što je potrebno za pokretanje poslovanja te što sam više znala – to je moja ideja poprimala smisleniji oblik. Znala sam da bih se voljela baviti marketingom, ali nisam htjela postati nova marketinška agencija. Vodila sam već par nekretnina za obitelj/prijatelje te sam odlučila kombinirati znanje, iskustvo i istinsku želju u uslugu koju mogu ponuditi tržištu, onu koja će se ipak istaknuti iz mase.
Koji dio usluga u agenciji PREMIA je najzahtjevniji, a koji vam je najveći užitak raditi? Planirate li proširiti tim ili paket usluga?
Najzahtjevniji dio usluga je samo oglašavanje objekta zbog novih pravila i ograničenja koje inozemne platforme nameću. Vrlo je zahtjevno istaknuti se iz mase s novim apartmanom ukoliko samo korištenje platformi nije intuitivno i lako razumljivo, što svi koji se bave iznajmljivanjem znaju da, najčešće, nije tako. Cijela ideja PREMIA-e je stvaranje novog održivog poslovanja koristeći najnovije tehnologije kako bi olakšali posao i povećali profit iznajmljivača. Glavni fokus nam je na implementaciji novih tehnologija i držanja koraka sa inovacijama. Trenutak kada osjetim vlastiti uspjeh je kada vidim da sam uspješno popunila datume i prodala noćenja te u tom trenutku dobijem potvrdu da ono što radim zapravo i ima smisla.
Je li danas lako ili teško biti poduzetnica? Što biste savjetovali budućim poduzetnicima?
Mislim da je danas puno lakše biti poduzetnica nego što je bilo prije samo 5 do 10 godina. Vremena su se promijenila, svijet nam je na dlanu. Velike prilike se nude kako vani, tako i u Lijepoj našoj te smatram da svatko ima apsolutno pravo odabrati svoj put. Ja sam svoj put vani prošla i vratila sam se sigurnija u svoj ostanak u Rijeci i Hrvatskoj više nego ikada.
Naravno da svaki poduzetnički pothvat nosi svoje rizike, ali ako je rizik cijena koju trebam platiti za posao i život svojih snova, spremna sam na to. Budućim poduzetnicima bih savjetovala da nikada nije, u mom slučaju prerano za krenuti svojim putem. Ne postoji godina života kada se pokrenuti. Ne postoje pisana pravila kojih se trebate držati. Jedina pravila su ona koja si sami postavimo i radimo ih za sebe da budemo dobri ljudi i u konačnici sretne i ispunjene osobe.
Pripremate li se za Demo dan? U slučaju da osvojite novčanu potporu, na što biste je prvo potrošili?
Pripremam se koliko stignem s obzirom da sam svoje poslovanje postavila na noge prije završetka inkubatora te sam već ostvarila suradnje s prvim klijentima. Planovi su veliki, vremena je malo, ali sve se može kad se hoće. Kada bih osvojila novčanu potporu, sva financijska sredstva usmjerila bih na marketing i zapošljavanje mladih ljudi puput studenata, virtualnih asistenata i stvarno lansirala ideju u nedogled. Glavni cilj bio bi smanjenje provizije svih booking kanala te promocija direktnog bookinga putem PREMIA Booking Enginea. Zbog velikog sna, veliki su i zahtjevi te bi mi upravo nagrada olakšala put u praćenju svojih snova i povećanju profita iznajmljivačima.
Možete li izdvojiti neko iskustvo u inkubatoru koje vam je bilo najkorisnije? Kako biste ocijenili program?
Iskreno, jako mi je teško izdvojiti jedno iskustvo. Svi članovi 14. generacije smo si stvarno velika pomoć i podrška. Pripremali smo se skupa za Programska vijeća, a sada krećemo i u zajedničke pripreme za Demo dan. Svi smo uložili jako puno vremena i energije u naše ideje i koliko god je uzbudljivo i pravi put za svakoga od nas, jedva čekam da na kraju svega popijemo svi skupa jednu Edijevu bisku.
Program mi je pružio puno različitih perspektiva i potaknuo me na razmišljanje o aspektima poslovanja koji mi nikad ne bi pali na pamet. Vrlo je lako pratiti svoju ideju i izgubiti se u njoj. Startup Inkubator bio je taj hladan tuš koji nas je usmjeravao u ispravnom smjeru. Topla preporuka inkubatora svima koji imaju barem grubu skicu svoje ideje u glavi da se prijave i razviju je u pravi poslovni plan. Hvala Emiliji, Mirni i Marijani na pomoći i strpljenju.
PREMIA nema namjeru stati, a nema ni Mia…
Uvijek tražim nova iskustva, velike izazove, drugačije ljude, kulturu i jednostavno ne vidim granice. Moj karakter odveo me na brojna putovanja u koja sam se uputila samostalno u potrazi za nečim višim. Od Madrida, u kojem sam provela svojih najljepših pola godine i stekla prijatelje po cijelom svijetu, do SAD gdje sam maloj riđoj Miji iz vrtića ostvarila najluđe snove. Svako putovanje pomoglo mi je bolje razumjeti kako funkcionira svijet izvan Lijepe Naše, a to ‘nešto više’ što sam tražila pronašla sam upravo u sebi. I evo me natrag! Skupila sam sve što mi je bilo potrebno da se odvažim na ovaj korak i spremna sam razdrmati tržište nekim novim pristupom i idejama. Moj san je živjeti i raditi u Rijeci posao koji želim i volim. PREMIA se kuhala u meni drugi niz godina i presretna sam što je postala stvarnost koju mogu podijeliti sa svima.
Startup inkubator Rijeka namijenjen je osobama koje samostalno ili unutar tima žele razviti poslovnu ideju i postati poduzetnici. Korisnici inkubatora su fizičke osobe s poslovnom idejom koja u trenutku prijave nije tržišno realizirana kroz vlastiti poslovni subjekt. Prijave za inkubacijski ciklus kreću svake godine u rujnu putem javnog poziva, a po selekcijskom postupku u kojem se vrednuje kvaliteta, provedivost i tržišni potencijal ideje, odluku o ulasku korisnika u inkubator donosi Programsko vijeće, savjetodavno tijelo inkubatora sastavljeno od predstavnika javnih i akademskih institucija te uspješnih tvrki Erste Bank i Infobip.
Pored inkubacijskog programa, Startup inkubator ima tri dodatna specijalizirana edukacijska programa namijenjena širem krugu korisnika: poduzetnicima, budućim poduzetnicima, umjetnicima i drugim građanima koji žele unaprijediti svoja poslovna znanja i vještine. Radi se o programima Startup Lite, Startup Creative i Startup Green. Svi programi Startup inkubatora odvijaju se multifunkcionalnom prostoru centra RiHub, koji je u vlasništvu Grada Rijeke.
Cilj Startup inkubatora je jačanje poduzetničkih i poslovnih kompetencija, poticanje samozapošljavanja kroz realizaciju vlastitih poslovnih ideja te unaprjeđenje poduzetničke klime i poduzetničkog načina razmišljanja.
Startup inkubator integralni je dio Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte Grada Rijeke. Intencija Grada Rijeke je kontinuirano unaprjeđenje inkubacijskog programa, pokretanje novih specijaliziranih programa za te uskoro i utemeljenje jedinstvenog poduzetničkog informativnog centra.
Sadržaj objavljen u partnerstvu sa Startup inkubatorom Rijeka.