Vijesti
Rijeka ipak ostala bez avio veze s Osijekom, ali spojena je s cijelom Dalmacijom
Na 227. sjednici Vlade RH, pod točkom 16. usvojen je Prijedlog odluke o obvezi obavljanja domaćeg linijskog zračnog prijevoza za razdoblje od 25. listopada 2020. do 26. listopada 2024. godine.
“Ovom se odlukom osigurava kontinuitet prometne povezanosti i neprekinutost obavljanja redovnog zračnog linijskog prijevoza koji je od značaja za gospodarski i društveni razvoj regija unutar Republike Hrvatske. Zbog izrazite sezonalnosti i nerentabilnosti avioprijevoznici nemaju poslovnog interesa za obavljanje cjelogodišnjeg redovitog zračnog prijevoza na domaćim linijama te se nastavno na to predlaže uvođenje obveze obavljanja domaćeg linijskog zračnog prijevoza u razdoblju od 25.10.2020. do 26.10.2024. godine. Ovom odlukom određuje se da će opseg i standard usluge obavljanja domaćeg linijskog zračnog prijevoza na navedenim linijama utvrditi javnim natječajem.” izjavio je ministar Butković.
U domaćem linijskom zračnom prijevozu kroz prethodni PSO program izvršeno je 7626 letova sa preko 450 tisuća sjedala na godišnjoj razini. Novim programom doći će do povećanja od 13% u broju letova, dok će kapacitet na linijama porasti za oko 12%, javlja Croatian Aviation.
Croatia Airlines je na PSO linijama prometovala sa svim tipovima zrakoplovima iz svoje flote, dok je Trade Air linije održavao sa posebno unajmljenim zrakoplovom kapaciteta 19 putnika. Ministarstvo PSO programom utvrđuje koje su to linije koje se moraju obavljati, a osim linija utvrđuje se i minimalni broj tjednih polazaka, kao i minimalni kapacitet.
Sljedeće linije biti će dio PSO programa od listopada ove do listopada 2024. godine:
Dubrovnik – Zagreb – Dubrovnik,
Split – Zagreb – Split,
Zagreb – Zadar – Pula – Zadar – Zagreb,
Zagreb – Brač – Zagreb,
Osijek – Dubrovnik – Osijek,
Osijek – Split – Osijek,
Osijek – Zagreb – Osijek,
Rijeka – Split – Dubrovnik – Split – Rijeka,
Osijek – Pula – Split – Pula – Osijek
Rijeka – Zadar – Rijeka,
Osijek – Zadar – Osijek.
Ukinuta je tek jedna linija, ona između Osijeka i Rijeke, no Rijeka će ovim novim programom PSO-a dobiti direktnu vezu sa Zadrom. Isto vrijedi i za Osijek, koji će također imati direktnu liniju prema Zadru.
S obzirom da je došlo do ukidanja tek jedne te najave dvije nove linije, za očekivati je da će se na PSO linijama povećati broj tjednih polazaka, to je jedini način kojim bi se opravdala najava povećanja letova od 13% te kapaciteta od 12% od strane ministarstva.
Broj tjednih polazaka i kapaciteti na istima još nisu propisani, biti će poznati sa objavom javnog natječaja od strane nadležnog ministarstva. Po završetku natječaja, krenuti će prometovanje na ovim linijama, a za očekivati je da će na njima letjeti zrakoplovi Croatia Airlinesa i Trade Aira. Croatian Aviation objaviti će sve novosti u trenutku kada javni natječaj bude raspisan i dostupan javnosti.