Mozaik
Započeo ciklus “Lisinski u Guvernerovoj palači” uz nastup Leskovar, Pavlović i Filjak

Drugu godinu za redom u Rijeci se održava jedinstveni glazbeni ciklus „Lisinski u Guvernerovoj palači” u produkciji KD Vatroslava Lisinskog iz Zagreba uz podršku Odjela za kulturu Grada Rijeke. Ciklus donosi četiri koncerta komornog tipa u Mramornoj dvorani Guvernerove palače.
Prvi koncert protekao je u znaku jedinstvenih osobnosti hrvatske klasične glazbe: violončelistice Monike Leskovar, klarinetistice Marije Pavlović i pijanistice Martine Filjak. Glazbenice su oformile trio te zajedno nastupaju po Hrvatskoj i šire, istovremeno svaka od njih njeguje solističku karijeru zavidnih razmjera. Napomenimo kako je Martina Filjak nekoliko dana prije riječkog koncerta održala recital u Trstu, nekada omiljenoj shopping meki ljudi s Kvarnera, u ovoj sezoni očekuje ju i nastup u najvećem kazalištu na svijetu, Teatru Colon u Buenos Airesu. Sinoćnji koncert protekao je u znaku dvojice glazbenih velikana: Ludwiga van Beethovena i Johannesa Brahmsa i njihovih trija za klarinet, glasovir i violončelo, prvi u B – duru a drugi u A – molu. Prvi dio koncerta bio je satkan od glazbe Ludwiga van Beethovena tj. trija u B – duru, prvi stavak Allegro con brio protekao je u poletnom tonu i mekom pristupu notnom zapisu iako je u početku bilo povremenih iskakanja u trio fragmentima a ukupnu cjelinu prvog stavka kvalitetno su zaokružili prodorni tonovi klarineta Marije Pavlović.
Drugi stavak mirniji Adagio profilirao se kao jedan od vrhunaca večeri, kao prvo istaknimo dublje, prodorne i odmjereno mračne tonove na violončelu Monike Leskovar nadalje pijanističke pasaže Martine Filjak koji su održavali koheziju cjeline. Posljednji stavak: Tema con variazioni, gdje smo mogli čuti izbrušenu profilaciju glavne teme i majstorsku nadogradnju iste u gibljivom finalu Betthovenova trija. Drugi dio koncerta sastojao se od Brahmsovog trija nešto sporijeg tempa što sugerira i molski tonalitet (A – mol). U prvom stavku Allegro mogli smo čuti zanimljivu interpretaciju Martine Filjak, konkretnije, oblikovanje tonova mekim i površinskim udarom o tipke klavira, Marija Pavlović dočarala nam je suzdržanu iskričavost klarineta gradeći bogat Brahmsov instrumentalistički izraz u kojem se profiliraju forme njegova simfonizma (ocrtanog kroz četiri simfonije) koje su vrlo česte na repertoarima simfonijskih orkestara. Drugi stavak Adagio donio nam je vrlo dobro formiranu i pomalo intrigantnu nižu violončelističku lagu Monike Leskovar, iako je u samom početku dionica bila previše razvučena.
Predzadnji stavak Adantino grazioso – Trio donio je prodorna crescenda i najbolju povezanost triju instrumentalistica na cijelom koncertu. Završni Allegro kvalitetno je zaokružio večer a u finalu smo mogli čuti vrhunsku zajedničku interpretaciju eteričnog kraja koji su krasili čujno/nečujni tonovi iskonski mediji nastanka glazbene umjetnosti.
Na pljesak publike i povike bravo umjetnice su odgovorile plesnim dodatkom koji je dočarao salonski koncertni štih. Dvorana je bila gotovo do kraja ispunjena a izlazak umjetnica pred publiku bio je pravo osvježenje za koncertnu ponudu Rijeke. Svatko tko je u mogućnosti neka posjeti ciklus Lisinski u Guvernerovoj palači, neće požaliti.
