Povežite se s nama

Mozaik

Novogodišnji koncert u Zajcu oduševio brojne posjetitelje

Objavljeno

na

Foto: Dražen Šokčević

Ustaljena je civilizacijska navika da nas pred novu godinu s koncertnih pozornica zapljuskuju valovi glazbe obitelji Strauss, ali i vedra glazba drugih skladatelja sa svih strana svijeta. Novogodišnji i/ili silvestarski koncerti izuzetno su popularni među publikom i gotovo uvijek rezultiraju sold out koncertima. Svaki grad koji bar malo njeguje klasičnu glazbenu reprodukciju ima u svojoj kulturnoj ponudi koncert vedrog novogodišnjeg duha. Toj lijepoj tradiciji već niz godina pridružuje se i HNK Ivana pl. Zajca, dok je zadnje dvije godine oboren rekord u prodaji ulaznica za kompletan ciklus od četiri Novogodišnja koncerta. Ove godine Orkestrom opere HNK ravnao je šef dirigent orkestra Yordan Kamdzhalov, čije sudjelovanje jamči kvalitetne i misaone interpretacije.

Naslov koncerta bio je „Putujemo Europom, kako i sam naslov sugerira interpreti su nas proveli kroz najljepše stranice europske glazbene literature, u vrlo mudro koncipiranom programu. Tako smo se na početku ukrcali na brod i zaplovili Valtvom kroz simfonijsku pjesmu Vltava iz ciklusa Ma vlast (Moja domovina) Bedricha Smetane. Dirigent Kamdzhalov od samog je početka inducirao transcendentalni zvuk orkestra, odmjerene dinamike, kvalitetne tonske građe i programskog pristupa jer tko je u publici zatvorio oči mogao je vidjeti Vltavu kako teče. Nakon toga slušali smo Carmen suitu br.1 u dinamički mudro segmentiranoj izvedbi, najvažnije od svega je da nam je priča o fatalnoj Carmen ispričana glazbom jer je paritutra tekla bez suvišnog forsiranja određenih tonskih slogova, kroz suitu najviše su se iskazali drveni puhači. Intermezzo iz Cavallerie Rusticane Pietra Mascagnija, omiljeni koncertni odlomak, slušali smo u mekoj izvedbi violinskog corpusa iako je na određenim mjestima dirigent previše afektirao tako da ne bi nakon Intermezza poželjeli čuti tu verističku jednočinku do kraja. Bogat orkestralni kolorit prezentiran nam je kroz izvedbu Polovjeckih plesova iz opere Knez Igor Aleksandra Borodina, dirigent Kamdzhalov oblikovao je odmjerenu dinamičku paletu skladbe, a sinkope u lajtmotivskom fragmentu zvučale su vatrometno kako i priliči prigodnom  koncertu.

Nakon stanke slušali smo Rumunjsku rapsodiju Georgea Enescua prožetu folklorom, upravo je ovdje dirigent odlično iz nivelirao suštinsku razliku između folklornih ritmova i i klasičnog glazbenog kroja. Posebne pohvale koncertnom majstoru Antonu Kyrylovu koji je lijepo oblikovao romske ritmove na violini. Ples vatre iz opere El amor brujo Manuela de Falle odzvanjao je u odmjerenoj izvedbi vrlo atmosferičnog timbra jer se zvukom  orkestra ocrtavalo pucketanje vatre. Skladba Pomp and circumstance  Edwarda Elgara ocrtala je vrhunski maestoso zvučala je izuzetno kvalitetno kao da se nalazimo na festivalu BBC Proms u Londonu. Nakon toga uslijedila je glazba Johanna Straussa  mlađeg, prvo brza polka „Živjeli Mađari!” koja obiluje brzim ritmom s kojim se naš orkestar odlično nosio dok je dirigent nametnuo još brži tempo što se posebno efektnim pokazalo u silaznoj ali brzoj melodijskoj liniji koja se nekoliko puta provlači skladbom. Na kraju smo se gibali u trodobnom taktu valcera Bečka krv, sve orkestralne sekcije su se iskazale a mogla se primijetiti i radost muziciranja na licima orkestralnih glazbenika.

Posebno nas se dojmila interpretacijska zamisao dirigenta koji je takt prije glavne  teme valcera mudro razvlačio kako bi što efektnije uplivali u plesnu naslovnu temu. Nakon toga uslijedila su čak četiri dodatka valcer Na lijepom plavom Dunavu bio je vrlo toplo izveden i pristupačno, doslovno je pozivao na ples nije zapeo u dosadnoj konfekciji kao što se  zna dogoditi na koncertima u Beču. Nakon toga izveden je i Radetzky marš (koračnica) na opće oduševljenje i uz sudjelovanje publike. Ono što bi se moglo zamjeriti koncertu je: plitki limeni puhači posebno na početku, povremena kašnjenja za dirigentom i poneka intonativna nejasnoća. Kada bi radili selekciju kvalitete novogodišnjih koncerata  na razini Europe, ovaj naš  riječki zauzeo bi zasigurno visoko mjesto, jer u sveopćoj poplavi takvih programa naš se ističe mudrom raznolikošću programa kako i sugerira naslov/moto sezone „Vježbajmo različitosti”. Publika je koncert ispratila na nogama i uz povike bravo, veselimo se i jedva čekamo iduću godinu i nove novogodišnje glazbene svečanosti. Na samom kraju neka je svim dragim čitateljima sretan Božić i Nova godina  u moje osobno ime, živjeli!           

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Fiuman Plus

Facebook

Instagram