Mozaik
Centar Zamet ugostio riječku praizvedbu Mahlerove Druge simfonija “Uskrsnuće”
Druga simfonija „Uskrsnuće“ u c-molu Gustava Mahlera doživjela je svoju riječku praizvedbu u Centru Zamet. Zajedničkim snagama izveli su je: Riječki simfonijski orkestar, Riječki operni zbor i Simfonijski orkestar i zbor HRT-a. Na čelu velikog ansambla stajao je maestro Philipp von Steinaecker, a solistice su bile: Kristina Kolar sopran i Ivana Srbljan mezzosopran. Izvedbe ovakvih velebnih glazbenih djela predstavljaju poslasticu za publiku, ali definiraju i status grada u kojem se događaju na kulturnoj karti svijeta. Koncert je izveden u sklopu programa Rijeka EPK.
Mahlerova peterostavačna simfonija odlikuje se iznimno bogatom orkestracijom na koju je maestro von Steinaecker odlično odgovorio. Opreznim dirigiranjem držao je ansambl na okupu, a svakoj pojedinoj orkestralnoj sekciji posvetio je posebnu pažnju koncentiranim gestama i precizno usmjerenim znakovima. Početni stavak Allegro maestoso odlikovao se agogičkom preciznošću, te posebno kvalitetnim angažmnom puhača, ponajprije oboe. Violinski corpus emitirao je meke i nosive tonove koji su imali prodoran gradacijski luk prema crescendu. I u drugom stavku Andante moderato dirigent je fokusiranim rubatom pazio na oblikovanje kompleksne melodijske linije koja kao da je lebdjela u zraku velike dvorane, taj dojam dobili smo, ponajprije, zahvaljujući kvaliteti izvedbe. Valja napomenuti da je dirigent cijelu simfoniju dirigirao napamet što je prilično hrabar potez. Ostala tri stavka protekla su u u kvalitetnoj izvedbi kakava je inducirana odmah na početku. Kada govorimo o glazbenicima pojedincima posebne čestitke moramo izreći flautistici Tamari Cohi Mandić na iznimnom nastupu. Veliki trud i požrtvovnost pokazao je koncertni majstor Sergej Evseev (čije ime u programskom letku nije navedeno). Završni stavak Im Tempo des Scherzos lijepo je zaokružio cijelinu, a iskonsku energiju mladenačke Mahlerove glazbe osjetili smo kada su zapjevali udruženi zborovi. Podarili su nam moćan i stabilan ton lijepe melodike koja je obljubila Centar Zamet. I ženski i muški dio zbora krasila je podjednako visoka razina kvalitete. Zborove su uvježbali Nicoletta Olivieri i Tomislav Fačini. Mazzosopranistica Ivana Srbljan svoj je topli mezzo lijepo stavila u službu Mahlerovih glazbenih zamisli, frazirala je vrlo sigurno s odlično postavljenom srednjom lagom. Sopranistica Kristina Kolar prezentirala je sve kvalitete koje ju krase kao pjevačicu velikog glasa i iznimne muzikalnosti. Njen kristalno čist sporan odlično je dočarao mahlerijanski modus pjevanja koji za pjevača predstavlja poseban izazov.
Konceert su opterećivali problemi s akustikom jer sportska dvorana nije adekvatan prostor za koncerte klasične glazbe, tako da neke segmente uopće nismo čuli (npr. orgulje u finalu). Ipak valja reći da je ansambl ostvario najbolju moguću izvedbu u takvim nezgodnim uvjetima i na tome im treba čestitati. Mahlera smo slušali pod upaljenim dvoranskim svjetlom koje je publici išlo u oči i stvaralo nelagodu, trebalo je naći bolje tehničko rješenje gdje bi se bar dio dvoranske rasvjete ugasio.
Publika je koncert ispratila ovacijama, a treba reći da smo ipak nazočili povijesnom događaju, praizvedbi Druge simfonije G. Mahlera u Rijeci. Ukoliko je nekoga zaintrigirala Mahlerova glazba i želi još, preporučamo snimku Uskrsnuća u izvedbi Bečke filharmonije pod ravnanjem Andrisa Nelsonsa nastalu u Salzburgu 2018. godine.