Povežite se s nama

Vijesti

Je li Kurelić “iskakanjem iz paštete” već započeo novu kampanju za iduće izbore u Opatiji?

Objavljeno

na




Politička situacija u Opatiji proteklih tjedana iznimno je napeta, iako je to, nažalost, gotovo pa redovna situacija još od posljednjih lokalnih izbora koji su se održali koncem proljeća 2017. godine. Velikoj koaliciji koju je tada predvodio SDP i Fernando Kirigin između prvog i drugog kruga izbora za gradonačelnika pridružila se Akcija mladih kojoj se na čelu nalazi 41-godišnji Robert Kurelić. On je također bio kandidat za gradonačelnika, ali dobio je potporu od svega 397 birača te se našao iza HDZ-a.

Svoju potporu Kiriginu kao kandidatu za gradonačelnika uvjetovali su tada iz Akcije mladih pozicijom predsjednika Gradskog vijeća Grada Opatije, a u koalicijski sporazum, koji nije u cijelosti poznat javnosti, u konačnici je ta odredba zaista i ugrađena, ali samo za prve dvije godine. Političkom trgovinom Kurelić je tako ipak uspio “unovčiti” potporu SDP-ovom kandidatu i osigurati mu većinu u Vijeću, ali to im ipak nije bilo dovoljno za pobjedu u izborima za gradonačelnika.

Robert Kurelić u proteklom razdoblju svakodnevno je u medijima, gotovo da nema dana bez konferencije za medije ili isticanja političkih poruka, a sad se odlučio i za jedan potez koji su dobri poznavatelji političkih prilika proglasili zapravo najobičnijim populizmom. Kurelić se, naime, odrekao svoje mjesečne naknade od pet tisuća kuna koju prima kao predsjednik Gradskog vijeća, ali samo za dane do izglasavanja rebalansa proračuna, kad će prestati na snazi biti odluka o privremenim mjerama, što teoretski može biti već i idućeg tjedna.

Radi se o docentu na Katedri srednjovjekovne povijesti na Sveučilištu u Puli koji se već gotovo punih deset godina pokušava probiti u izvršnu vlast. Iako mu to nije uspjelo tijekom protekla tri izborna ciklusa, čini se da je Kurelić svoju kampanju za novi pokušaj i iduće izbore (možda prijevremene?) već započeo. Osim što je svakodnevno u medijima kao “borac za stabilnost Opatije”, iako je i njegova koalicija u više navrata značajno “podebljavala” socijalne mjere i predlagala nove, a to je sad dovelo do nestabilnosti proračuna, njegova stranka započela je i više sponzoriranih kampanja na društvenim mrežama, što nisu činili u proteklom razdoblju. Jednostavnije rečeno – Kurelić je zadnjih dana počeo “iskakati iz paštete”, što bi ga moglo obilježiti, kao što za njega već nemali broj građana smatra da je političar koji “za svako rješenje pronađe problem”.

Tako se uz plaćene oglase, primjerice, korisnici Facebooka pozivaju da “lajkaju” stranicu Akcije mladih s porukom “Mi Opatiju vidimo kao grad koji živi i na usluzi je svojim stanovnicima.” Osim toga, aktivan je trenutno i oglas kojim se promovira Kurelićev stav o aktualnoj političkoj situaciji objavljen na Internet stranici jedne radio postaje uz njegovu fotografiju, iako je konferenciju održala cijela koalicija te je na njoj bilo šest osoba.

Iz dobro informiranih izvora doznajemo da je Akcija mladih već počela pripremati vlastitu koaliciju za iduće izbore za gradonačelnika, bili oni prijevremeni ili redovni još prilično daleke 2021. godine. U koaliciji bi trebale biti dvije stranke koje su trenutno dio SDP-ove koalicije koja ima većinu u Gradskom vijeću.

Iako je nepobitno da gradonačelnik Dujmić snosi barem političku odgovornost zbog propalog ugovora sa Zajednicom Talijana, koja je trebala financirati značajni udio u troškovima izgradnje novog vrtića, a povukli su se zbog loše financijske situacije u Republici Italiji, pitanje je da li je ova trenutna politička kriza u Opatiji zapravo možda pokušaj da se isprovociraju prijevremeni izbori. U svakom slučaju zasad pate građani kojima neće biti isplaćene razne mjere pomoći iz socijalnog programa, poduzetnici ostaju bez najavljenih novčanih potpora, sportski klubovi neće dobiti svoje redovne naknade za financiranje omladinskog pogona… Kriza je to za koju se svi nadaju da će što prije biti okončana usvajanjem rebalansa proračuna, dok je stav “običnih” građana prilično jasan – ne smiju se preko njihovih leđa skupljati politički poeni, bez obzira koja strana to činila.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Facebook video

Klapa Intrade u Opatiji

Fiuman Plus

Facebook

Instagram