Povežite se s nama

Mozaik

“Žlahtina nije samo vino, već pravi simbol Kvarnera”

Objavljeno

na




Turistička zajednica Kvarnera u novoj riječkoj vinoteci Wine&Co održala je press konferenciju i predstavila projekt “Žlahtina – kraljica Kvarnera”.

“Vinski turizam i gastronomija za turističku ponudu Kvarnera oduvijek imaju ogroman značaj, a zahvaljujući našim vrsnim stručnjacima – vinarima, enolozima, sommelierima te chefovima – eno-gastronomska scena je definitivno jedan od zaštitnih znakova naše županije. Za Kvarner, žlahtina nije samo vino, već pravi simbol našeg lokalnog identiteta. Zato smo nastavno na brendove Kvarner Gourmet i Kvarner Food, u proljeće 2021. godine osmislili dodatni brend Kvarner Wines i od tada zajednički s našim vinarima i sommelierima nastavljamo raditi na promociji, na edukaciji, na podizanju kvalitete i ugleda Kvarnera kao destinacije vinskog turizma. Naši vinari aktivno su uključeni i u kandidaturu Kvarnera za titulu Europske regije gastronomije u 2026. godini. Cilj naših zajedničkih aktivnosti je promocija i brendiranje žlahtine, na stranom ali i domaćem tržištu. Želimo da žlahtina na Kvarneru, bude ono što je malvazija u Istri ili graševina u Slavoniji odnosno da se nađe na svim stolovima, i da nudimo i uživamo u našim lokalnim, autohtonim vinima”, pojasnila je direktorica Peršić Živadinov.

Podsjetimo, pod pokroviteljstvom Turističke zajednice Kvarnera u suradnji s udruženjem Kvarner Wines bio je realiziran autorski projekt pod nazivom „Žlahtina – kraljica Kvarnera“ višestrukog pobjednika brojnih sommelier natjecanja Klaudia Jurčića. Kroz projekt okupljena je bila zanimljiva međunarodna vinska struka, točnije ukupno 26 enologa, sommeliera, novinara i ocjenjivača vina iz Hrvatske, Slovenije, Austrije, Mađarske i Srbije. Oni su kušali ukupno 34 uzorka vina što je rezultiralo s nešto više od 850 opisa žlahtine kroz 4 kategorije. Upravo je ova press konferencija bila posvećena predstavljanju tih opisa i zaključaka, koji su temelj za edukaciju ugositeljskog sektora i poslužit će kao svojevrsna “osobna iskaznica” žlahtine, kako bi ju sektor servisa mogao interpretirati gostima pri posluživanju. Naravno, tome prethodi osnovni cilj, a to je da žlahtina, ali i druga lokalna vina, budu što više zastupljena na vinskim kartama. 

Inače, danas u Hrvatskoj žlahtina se uzgaja na otprilike 152 ha, od kojih se gotovo 95% površina pod žlahtinom nalazi u Primorsko-goranskoj županiji, a najveće površine nalaze se u Vrbničkom polju na otoku Krku, u Novljanskom polju i zaleđu Selca. Prema podacima Ministarstva poljoprivrede RH iz 2022. godine, ukupna površina vinograda na Kvarneru iznosila je 191,27 ha, a usporedimo li to s 152 ha na kojima se uzgaja isključivo žlahtina jasno je koliko je ova sorta važna i značajna za vinogradarsko-vinarsku proizvodnju u našoj županiji.

Opis žlahtine

Vino je kristalno bistro, svijetlije slamnato žute boje sa zelenkastim odsjajem. Na nosu je čisto, dominiraju voćno-cvjetni mirisi zelene jabuke, vinogradarske breskve te cocktail citrusa i tropskog voća. Note bijelog cvijeća isprepliću se s tipičnim herbalnim aromama mediteranskog bilja, naročito kadulje. 

Na nepcu je suho, naglašene svježine te laganijeg tijela. U retrookusu je voćno- herbalnog karaktera s istaknutom elegantnom slankastom senzacijom i završetkom u znaku ugodne gorčine.

Preporučena temperatura posluživanja žlahtine je: 8 °C

Preporučena čaša za žlahtinu je: vinska čaša manjeg volumena i užeg tijela, kako bi se zadržala voćnost, svježina i optimalna temperatura vina.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Rijeka Plus obavijesti

03.06.2024.

Prodajno mjesto Rijeka plusa na Jelačićevom trgu 3, od dana 04.06.2024.godine pa sve do kraja lipnja radit će do 13 sati. Radno vrijeme od ponedjeljka do petka je od 06:30 do 13 sati, dok subotom prodajno mjesto radi od 07:30 do 12 sati. Korisnici parkirne karte mogu jednostavno i brzo produživati internet bankarstvom.

Fiuman Plus

Društvene mreže