Povežite se s nama

Vijesti

Predavanje u GKR: Koronavirus, javno-medijski diskurs i militarizacija društva

Objavljeno

na






U srijedu 23. 9. 2020. godine u 18 sati izv. prof. dr. sc. Hajrudin Hromadžić (Odsjek za kulturalne studije Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci) u Ogranku Trsat Gradske knjižnice Rijeka održat će predavanje “Koronavirus, javno-medijski diskurs i militarizacija društva”.

Predavanje će biti posvećeno prikazu fenomena metaforičnosti u javno-medijskom diskursu koji je oblikovan oko koronavirus epidemije u Hrvatskoj, odnosno analizi načina upotrebe jezika i specifične terminologije koja se prenosi iz drugih društvenih sfera i koristi u pokušajima označavanja kriznih aspekata pandemije. Konačni učinci takvih praksi uvijek su neizbježno i ideološki. Stoga je temeljno problemsko pitanje na kojemu se predavanje temelji slijedeće: koje su i kakve ideološke prakse na djelu kada smo suočeni s obiljem jezičnih narativa impregniranih u „pandemijski korona diskurs“ u hrvatskom javnom i medijskom prostoru? Na tom tragu testirat ćemo tezu o već više desetljeća dugoj militarizaciji hrvatskog društva, započetoj s ratom 1991-1995, primjetnoj i u raširenosti javno-medijskog tipa jezika koji ima borbeno-vojna obilježja, a čije elemente možemo pronaći i u aktualnom „korona diskursu“.

Sudjelovanje na programu je obvezno prijaviti zbog ograničenog broja mjesta, a sve se odvija uz uobičajene protuepidemiološke mjere u zatvorenim prostorima. Prijave se primaju na mail prijave.programi@gkri.hr.

Dr. sc. Hajrudin Hromadžić zaposlen je kao izvanredni profesor na Odsjeku za kulturalne studije Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Diplomirao je novinarstvo na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu (1999), a doktorirao na Institutum Studiorum Humanitatis, Fakultetu za poslijediplomski studij humanistike u Ljubljani, na programu Antropologija svakodnevnog života, smjer Medijski studiji (2004). Autor je dviju knjiga (Konzumerizam. Potreba, životni stil, ideologija. Jesenski i Turk, Zagreb, 2008; Medijska konstrukcija društvene zbilje. Socijalno-ideološke implikacije produkcije medijskog spektakla, AGM, Zagreb, 2014), preko četrdeset znanstvenih članaka i prijevoda jedne strip knjige.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Facebook video

Klapa Intrade u Opatiji

Fiuman Plus

Facebook

Instagram