Povežite se s nama

Izbori

Najnovija anketa: Filipoviću porasla prednost, četiri kandidata se bore za drugi krug

Objavljeno

na




Fiuman je u ekskluzivnom posjedu ankete o rejtinzima stranačkih i nezavisnih lista i koalicija te kandidata za gradonačelnika koji se namjeravaju kandidirati na predstojećim lokalnim izborima u Rijeci.

Anketu je na uzorku od 800 ispitanika CATI metodom izradio Ipsos Puls, a ispitivanje je provedeno od 16. do 21. travnja.

U utrci za gradonačelnika Rijeke, ako uzmemo u obzir samo ispitanike koji će sigurno i vrlo vjerojatno izaći na izbore, Marko Filipović je i dalje u vodstvu koje je sad nešto izraženije jer je sa 17 % koliko je imao u ožujku skočio na 22,9%. Filipović je gotovo siguran za ulazak u drugi krug, ali je iza njega nastala velika gužva i čak 4 kandidata nalaze se unutar statističke pogreške s podjednakim izgledima da će se pridružiti SDP-ovom kandidatu u drugom krugu.

Skupinu predvodi nezavisni dr. Davor Štimac s 14,9% u odnosu na 16% koliko je imao u ožujku. Odmah iza njega pozicionirao se je dr. Nikola Ivaniš s 13,8. U ožujku je Ivaniš imao 12,5%.

Marin Miletić uživa povjerenje 12,5% birača (u ožujku 14,9%) koji su mu ostali vjerni i nakon niza medijskih napisa i kritika zbog kompilacije njegovih izjava u video uradcima koje je snimao kao vjeroučitelj.

Josip Ostrogović iz HDZ-a zatvara krug kandidata koji imaju šanse postati novim riječkim gradonačelnikom. Ostrogović je u ožujku motivirao 8,8% birača, a sada mu to uspijeva s 10,9% birača.

Iza ovih kandidata slijedi grupa njih koji se nadaju da će svojim angažmanom dati veću vidljivost svojim listama, ali objektivno imaju minimalne šanse za ulazak u drugi krug. Ovu skupinu predvode Nebojša Zelić s 4,5% (u ožujku 3,8) i Katarina Peović s 4,2 (6,1 u ožujku). Vivoda iz koalicije Akcije mladih i Unije Kvarnera ima podršku 3 % (3,1 u ožujku). Ana Blečić Jelenović iz Liste za Rijeku računa na podršku 2,6 % birača, a Moris Hranj iz koalicije Domovinskog pokreta i HSP-a na 1,2% podrške birača. Preostali kandidati, Aljoša Babić, Hrvoje Burić i Vlado Mezak nisu uspjeli motivirati niti 1% anketiranih.

Ako pogledamo dobnu strukturu glasača onda je zanimljivo primijetiti kako do 29 godina najveću podršku uživa Miletić s 24% podrške, slijedi Filipović s 21% i Zelić i Štimac s 11%. U skupini između 30 i 44 godina vodi Ostrogović s 19%, slijede ga Filipović s 18% te Štimac i Miletić sa 17 odnosno 15% podrške.

Između 45 i 59 godina poredak je Filipović (23%), Štimac (19%), Miletić (13%) i Ivaniš (13%). U skupini 60+ Filipović uživa 27%, a Ivaniš 21% podrške dok su ostali kandidati daleko iza spomenutog dvojca. Naime, među starijom populacijom Ostrogović i Štimac imaju po 12% podrške dok Miletića podržava 7% anketiranih.

Iz ovih se rezultata može zaključiti kako su SDP i HDZ uspjeli jednim dijelom mobilizirati svoje članstvo i njihovi kandidati bilježe lagani rast. Filipović je učvrstio vodstvo, a Ostrogović je usprkos odsustvu zbog Covida 19 uspio uhvatiti priključak s izazivačima na SDP-ovu poziciju gradonačelnika.

Iako bilježe nešto slabije rezultate nego u ožujku i Štimac i Miletić ostali su u igri za drugi krug. Štimac računa na sredovječnu populaciju boljeg imovinskog stanja i poslovne ljude koji mu iskazuju podršku, a Miletić na obiteljske ljude i mlade koji svojim odazivom na birališta drže ključ njegovog ulaska u drugi krug. Ivaniš je uspio pridobiti stariju populaciju, a ostaje mu za nadati se da će umirovljenici pristupiti glasanju bez obzira na nepovoljne epidemiološke uvjete.

Iako se je očekivala bespoštedna borba, kampanja je, s izuzetkom napada anonimnih autora na Miletića, poprilično pozitivna ili bolje rečeno neutralna, a za očekivati je da će kandidati za drugi krug koji se nalaze unutar statističke pogreške krenuti u konkretnije obračune. U svakom slučaju čeka nas uzbudljiv finiš kampanje u nikad zanimljivijoj izbornoj utrci za Rijeku, a sutra vam ekskluzivno donosimo rejtinge stranaka, stranačkih koalicija i nezavisnih lista.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Facebook video

Medvjedići u Rijeci

Fiuman Plus

Facebook

Instagram